Wednesday, February 29, 2012

solamente.

"sucede solamente
que soy feliz
por los cuatro costados
del corazón, andando,
durmiendo o escribiendo.
Qué voy a hacerle, soy
feliz"

Friday, February 24, 2012

Vale runs

http://vimeo.com/37359191



:D


one of the best run ever... with such a company and background...

Life is beautiful.

Sunday, February 19, 2012

Ssssh...

I did it.

I'm here. for real.

u'll see.

u don't believe it? me neither.. 

Wednesday, February 15, 2012

next stop

I found myself throwing away a lot of objects, a lot of stuff which I carried around for a long time


I used to be that type of sick person who keeps even little bus tickets, in memory of some day... but I decided I don't want to be that kind of person anymore. I threw away all that mess, what counts I carry with me in my mind, in my eyes, in my tummy


I don't need a ticket to remind me of that beautiful day we spent together


I just need to be light, to open my wings and fly


I wanna remember things only because I am sitting with a friend, recalling the good times


then we can remember together how beautiful our Life has been so far


I don't want an empty ticket in my hands, reminding me only that I am far away from everyone and everything I love


I wanna be on that bus with u. Look outisde the window, I am getting on ur bus at the next stop.












Tuesday, February 14, 2012

I celebrate chocolate.

all these people pro or against Valentine's day are really ridiculous
first of all I don't give a damn if u r pro or against, it's nothing really important to discuss or either to have an opinion about

it's just a tradition for some people and not for others

nobody said it's an occasion to say I love u or to buy a present, only media do, the very same way they tell u to buy gifts for a bday and for x-mas

so I really don't get all this movement specifically against Valentine's day

u don't like it, u don't celebrate it. as easy as that. and u stick to the decision to be against consumerism, which should apply to each day of ur life... too easy to tell the world u r against consumerism and then u have an iphone... 

I personally don't like "buying" presents in general. I usually make my presents and I don't necessarily do that for any specific occasion. I do also buy things of course, but usually only because the object has a specific meaning or function.

that doesn't make me though a better or a worse person. it's just something that makes sense with the person I am, every day is a ValentinA's day for me.  so I guess that some people do enjoy to celebrate the 14.February as if it was x-mas, because it makes sense with their personalities

and?

today anyways I got some cookies for my office. because every excuse is a good one if it makes people smile and happy! I celebrate the power of chocolate.

happy ValentinA's day!

Monday, February 13, 2012

mermaids

I fell in love with this song when I was a kid and I watched the movie Mermaids

I had no idea about the lyrics

and yesterday I was a bit surprised :D









Friday, February 10, 2012

spunti di svista - ventiduesima puntata

allora, premesso che ho deciso di non prendere nulla sul personale

non posso non notare una serie di veri e propri abusi inflitti al consumatore

io pago la fottutissima palestra mensilmente. vado dalla gentile e sgargiante segretaria per chiederle cosa devo fare per sospendere i pagamenti in caso di assenza più o meno prolungata e lei mi dice di portare un foglio firmato dal datore di lavoro che attesti la motivazione della mia assenza. ok. anche se mi rompe il cazzo che il mio Prof debba firmare una cagata del genere, lo faccio. porto a miss sorriso il foglio firmato e cosa mi dice? ecco purtroppo non è sufficiente perché è solo firmato e potresti averlo firmato tu. cooooosa? allora, brutta testa di cazzo, innanzitutto come ti permetti, visto che firmare a nome di un altro, e per di più a nome del mio Professore universitario, è illegale... secondo te rischio di mettermi nei guai con la legge per un foglio da dare in palestra? ma sei scema? telefona pure al Prof e vediamo... "no no, è sufficiente che ci sia il timbro dell' Università e poi va bene". se volevi il timbro, perché non lo hai chiesto quando sono venuta apposta a chiedertelo? mah. vi aggiornerò sulla puntata, spero definitiva, riguardante miss sorriso e il timbro che le farei sulla fronte.

io pago il fottutissimo telefono, contratto purtroppo di due anni firmato un anno fa. faccio presente che ho una situazione un po'delicata, che non avevo programmato, che ho bisogno di sospendere il contratto o per lo meno di congelarlo, anche disposta ovviamente a pagare una multa. ovviamente no, non è possibile. anche se non dovessi trovarmi mai più in Germania, sarò tenuta a pagare il telefono che non utilizzerò più. Grazie per la Vostra comprensione. Vi auguro emorroidi e colite ulcerosa. Con affetto, la Vostra forzata cliente. anche su questo, vi terrò aggiornati perché chiaramente non mi arrendo.

ma la meraviglia delle meraviglie è il servizio postale. avendo un tot di cose che non mi occorrono ma che non vorrei esattamente buttare e/o regalare, ho deciso di rispedirle a casa mia in Italia. allora vado in posta per informarmi su dimensioni e costi dei pacchi. Vedo gente che spedisce pacchi enormi e così chiedo come funziona "la misura massima è 120x60x60"

?? e cosa ci metto dentro?? un criceto??

"no guardi, mi occorre una misura più grossa, ho visto sul vostro sito che esiste"
- "ah, sì, è vero. però non la vendiamo"
"cosa? quindi il servizio esiste, anche se mi ha appena detto di no, e anche se esiste non vendete le scatole di quella dimensione? e perché? sono finite?
- "no, non lo so, non le abbiamo mai avute"
calma. stai calma.
"una cortesia dunque, dove posso acquistare nelle vicinanze scatoloni di queste dimensione?"
-"non ne ho la minima idea"
inutile. sei una persona inutile.

morale della favola dopo aver girato altri due uffici postali sono capitata in un ufficio dove non solo vendono le scatole ma mi hanno detto "Signora (argh) può usare anche le scatole che ha acquistato altrove e semplicemente portarle qui fino ad un massimo di 31kg"

ma quindi, se era così semplice, perché, perché, perché non è stato così semplice?!

e per concludere in bellezza ho finalmente mollato la banca dove quella cafona si è permessa di trattarmi a pezze in faccia. fuck me? fuck u! lettera di lamentela con suo nome e cognome e motivazione cambio banca "scortesia e incompetenza del personale". che addirittura credevano che Milano fosse il mio nome... e ok, non parli italiano ma... il mio nome e cognome non sono città in nessun posto del mondo, quindi diciamo che a logica... poi, ci fosse scritto nata a Busto Arsizio... potrei capire... ma Milano, cazzo: MI LA NO.

basta. basta. voglio solo andare via.

can't u just get it, man?!

I must confess I am really tired

lately I had to get some things done and for every single thing I had to fight for it

wtf

I had to fight for the bank

I had to fight for my boxes at the post office

I had to fight for my telephone

I had to fight for my gym

I am not going to bore u anymore with details (or maybe yes, for one more episode of spunti di svista), but

why, why do people have to make other's people life so complicated?! seriously!

I come to u for a service, I pay for it, I just want u to do ur job. I am not asking for the moon, I am not even asking u to do it with a smile, but just fucking do it. Why do I have to tell them how and what to do in order to get my problem solved? Not only it's unfair, it's time consuming, it's exhausting... I just wanna go and live into the wild!


I dunno if it's this eastern german mentality or if people are just in general lacking a couple of tuesdays in their heads but...

I realized I don't like most of the people

the problem is that if u spend too much time into this mentality u turn out to think they are right...let me get out of here!